Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(129)
Forma i typ
Książki
(124)
Publikacje dydaktyczne
(51)
Publikacje fachowe
(45)
Poradniki i przewodniki
(36)
Publikacje naukowe
(20)
Proza
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poezja
(3)
Audiobooki
(2)
Filmy i seriale
(1)
Nuty
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(104)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(123)
Biblioteka Obcojęzyczna
(3)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
(1)
Księgozbiór Podręczny
(1)
Biblioteka Muzyczna
(2)
Autor
Okuniewski Juliusz
(20)
Attwood Tony (1952- )
(11)
Hinz Magdalena
(11)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(9)
Grandin Temple (1947- )
(8)
Gubała Magdalena (1982- )
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(4)
Masłowska Katarzyna
(4)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Gray Carol (1952- )
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Malek Renata
(3)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Pelc Maria (ilustratorka)
(3)
Remus-Duda Joanna
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Częścik Józef (1955- )
(2)
Evans Craig R
(2)
Hopkins Amanda
(2)
Hénault Isabelle (1973- )
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Kamińska Barbara (logopeda)
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Kuś Joanna (pedagog)
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Marsh Wendela Whitcomb
(2)
Miechowska Anna
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Panfil Katarzyna (1986- )
(2)
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Różańska-Gał Anna
(2)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Willey Liane Holliday (1959- )
(2)
Zysk Veronica
(2)
Andrzejewski Piotr
(1)
Arciszewska-Binnebesel Alina
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Jed‏
(1)
Baniel Anat
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Barron Sean
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bidzan-Bluma Ilona
(1)
Biel Lindsey
(1)
Borys Olga (1974- )
(1)
Bosak Marcin (1979- )
(1)
Bończyk Jacek (1967- )
(1)
Brzeska Lena
(1)
Burge Garry
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Busz Anna
(1)
Buzon James
(1)
Bąk Dominik (1977- )
(1)
Błaszczyk Waldemar (1973- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Castellon Siena (2003- )
(1)
Castleman Bob
(1)
Christian Mitch
(1)
Ciachorowski Tomasz (1980- )
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Colina Donatella
(1)
Czerwonka Dagna
(1)
Częścik Anna
(1)
Częścik Józef (1955- ). Lazurowa idea
(1)
Damasiewicz Anna
(1)
Delahooke Mona
(1)
Della Selva Patricia Coughlin (1954- )
(1)
Deman Isabelle
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Domagała Aneta
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dąbrowska Katarzyna (1984- )
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Faherty Catherine
(1)
Fazli Azeem Qazi
(1)
Ferency Adam (1951- )
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Fudalej Rafał (1985- )
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gawenda-Kulczak Beata
(1)
Godlewska Agnieszka (ilustratorka)
(1)
Golińska Paulina (psycholog)
(1)
Gonera Robert (1969- )
(1)
Grahame Vicki
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(76)
2010 - 2019
(47)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(122)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(129)
Język
polski
(129)
Odbiorca
Rodzice
(58)
Nauczyciele
(35)
Dzieci
(28)
6-8 lat
(26)
0-5 lat
(16)
Terapeuci zajęciowi
(15)
9-13 lat
(14)
Logopedzi
(13)
Psychoterapeuci
(13)
Szkoły podstawowe
(12)
Psycholodzy
(11)
Pedagodzy
(10)
Klasa 2.
(7)
Klasa 3.
(7)
Klasa 1.
(6)
Przedszkola
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Osoby z zespołem Aspergera
(4)
14-17 lat
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Studenci
(3)
Terapeuci
(3)
Chorzy z afazją
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Opiekunowie małych dzieci
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Wychowawcy
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Chorzy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziewczęta
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(13)
Muzyka polska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(18)
Autyzm
(17)
Dziecko autystyczne
(14)
Zespół Aspergera
(12)
Kompetencje społeczne
(11)
Dysleksja i dysgrafia
(10)
Dzieci
(9)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(9)
Osoby z zespołem Aspergera
(9)
Uczucia
(9)
Osoby z autyzmem
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Zaburzenia mowy
(8)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(8)
Bajkoterapia
(7)
Terapia logopedyczna
(6)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Język polski
(5)
Trening umysłu
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Nauczanie
(4)
Rozwój fizyczny dziecka
(4)
Wychowanie
(4)
Czytanie
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Funkcje poznawcze
(3)
Gry i zabawy
(3)
Integracja społeczna
(3)
Język dziecka
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Leczenie
(3)
Lęk
(3)
Mowa
(3)
Młodzież
(3)
Nauka czytania
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Przezwyciężanie lęku
(3)
Psychoedukacja
(3)
Rodzina
(3)
Sportowcy z niepełnosprawnością
(3)
Teoria umysłu
(3)
Terapia psychodynamiczna
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Zaburzenia poznawcze
(3)
Zachowanie
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Zdolność do rozumienia emocji
(3)
Zespół ADHD
(3)
Życie codzienne
(3)
Afazja
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziewczęta
(2)
Echolalia
(2)
Edukacja domowa
(2)
Fizjologia człowieka
(2)
Gniew
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Jedzenie (czynność)
(2)
Kobieta
(2)
Korekcja mowy
(2)
Logopedia
(2)
Logopedia dziecięca
(2)
Metoda Montessori
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niemowlę
(2)
Pisanie
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychoterapia
(2)
Psychoterapia krótkoterminowa
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Samodzielność
(2)
Seksualność
(2)
Spostrzeganie
(2)
Słuchanie
(2)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(57)
Ćwiczenia i zadania
(27)
Materiały pomocnicze
(14)
Opracowanie
(12)
Scenariusz zajęć
(10)
Opowiadania i nowele
(9)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Monografia
(3)
Wiersze
(3)
Antologia
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Dialog
(1)
Dyktando
(1)
Esej
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film polski
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Melodia z tekstem podłożonym i funkcjami harmonicznymi
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Rejestracja filmowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(83)
Psychologia
(60)
Medycyna i zdrowie
(18)
Językoznawstwo
(16)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
129 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Twórcze podróże plastyczne : wykorzystanie sztuki w terapii i arteterapii / Alina Arciszewska-Binnebesel. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 56, [3] strony, [40] kart tablic luzem : ilustracje ; 31 cm.
Niektóre karty tablic złożone. Całość w tece.
Bibliografia na stronie [59].
Prezentowana publikacja to zaproszenie do zabawy plastycznej zarówno młodszych, jak i dorosłych odbiorców. Zawiera ona propozycje różnorodnych aktywności plastycznych – od malowania, rysowania, tworzenia na płaszczyźnie, poprzez komponowanie przestrzenne z łatwo dostępnych materiałów, do tworzenia drobnych przedmiotów o charakterze użytkowym. Druga część zawiera zbiór szablonów formatu A4 i A3 do wykonywania kolorowych witraży. Książka może być źródłem inspiracji dla nauczycieli, terapeutów, rodziców oraz kreatywnej młodzieży. Przyda się również w trakcie zajęć z dziećmi i młodzieżą z różnorodnymi problemami edukacyjnymi i z niepełnosprawnościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór Podręczny
Brak informacji o dostępności: sygn. IM 3389+teka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa drugiego autora wyróżniona typograficznie.
Bibliografia na stronach 299-300.
Książka Doktor Tony odpowiada to zbiór konkretnych porad i wyjaśnień dotyczących zagadnień najistotniejszych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich. W publikacji zgromadzono materiał z programu, w którym dr Tony Attwood – światowy autorytet w dziedzinie zespołu Aspergera i autyzmu – odpowiadał na pytania samych osób z ASD, pracujących z nimi specjalistów oraz członków ich rodzin. Dzięki tematycznemu podziałowi zagadnień książka stanowi przystępne źródło informacji dla wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć autyzm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 427-430 i przy rozdziałach.
Ta książka to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum.
Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda.
Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem.
„Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!” (Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Dla psychologów,nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.
Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The complete guide to Asperger's syndrome, 2007.
Bibliografia, netografia na stronach 385-433. Indeksy.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 393875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 399-401.
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych", są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień.
Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: rozmowy oraz komunikacja niewerbalna - jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; radzenie sobie ze złością i lękiem - jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki - jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi - jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; zatrudnienie - jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; finanse - jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; transport - jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-275. Indeks.
Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca – Moshego Feldenkraisa – największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu. Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w „małpowaniu” kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367893 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Czyta: Anna Walencik-Topiłko.
Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania, którego najważniejszym celem jest opanowanie właściwej techniki. Książka jest skromnie ilustrowana, żeby nadmiar rysunków nie odciągał uwagi dziecka od tekstu i nie zachęcał go do odgadywania treści wyrazów, zdań czy tekstów. Na dołączonych do książki płytach CD znajdują się nagrania ćwiczeń wykonane przez dr Annę Walencik-Topiłko. Mają one kluczowe znaczenie. Zaprezentowana na nich wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373197+CD, 368183+CD, 373196+CD (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja To Ma Ręce i Nogi!)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Dla dziecka i jego nauczyciela palce dłoni są nieocenioną pomocą dydaktyczną! Doskonale przydają się do kształtowania pojęcia liczby w aspekcie kardynalnym i porządkowym, pomagają w porównywaniu liczb, dodawaniu i odejmowaniu – i to nie tylko w zakresie dziesięciu! Palce przydają się, gdy dziecko uczy się nazw dni tygodnia i dowiaduje się, że tydzień to jest siedem dni następujących jeden po drugim. Ja was, palce, dobrze znam… to książeczka, która powstała z myślą o przedszkolakach, zwłaszcza starszakach i średniakach, o uczniach klas pierwszych oraz o dzieciach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Składają się na nią sześćdziesiąt dwa czterowersowe wierszyki oraz opisy zabaw palcowych, które należy wykonywać podczas ich recytowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370954 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Dla nauczycieli pracujących z najstarszymi przedszkolakami, z uczniami objętymi terapią pedagogiczną oraz mającymi specjalne potrzeby edukacyjne.
W książce znajduje się 36 scenariuszy zajęć – tyle, ile jest głosek w języku polskim. Każdy scenariusz zawiera 10 ćwiczeń skoncentrowanych wokół wierszyka przewodniego. Na dołączonych płytach zamieszczono: • nagranie 36 głosek w izolacji, z podziałem na głoski trwałe oraz nietrwałe; • wierszyki: „Głoski”, „Głoski trwałe”, „Głoski nietrwałe”; • materiał do ćwiczeń opisanych w scenariuszach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363342+2CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja To Ma Ręce i Nogi!)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Dla nauczycieli, terapeutów, rodziców, opiekunów dzieci w wieku 5-8 lat.
Książeczka zawiera 48 wierszyków oraz opisów zabaw związanych z tymi rymowankami. Zabawy mają na celu rozwijanie koordynacji ruchowej rąk, przede wszystkim dłoni i palców. Dziecko uczy się trudnej sztuki ? wykonywania w tym samym czasie dwóch różnych czynności, każdej inną ręką. Czynnościom tym towarzyszy rytmiczny wierszyk wypowiadany jednocześnie przez dorosłego i dziecko, dzięki czemu zabawa jest również ćwiczeniem uwagi i pamięci słuchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 199.
"Książka „Umysł lubi tworzyć : ćwiczenia pamięci i innych funkcji poznawczych na każdy dzień miesiąca” powstała jako propozycja treningu dla osób zdrowych oraz wymagających wsparcia, które chcą poprawić swoje funkcjonowanie poznawcze. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń usprawniających pamięć wzrokową, autobiograficzną, procesy uwagowe, funkcje wykonawcze i wzrokowo-przestrzenne. Recenzowaną książkę traktuję jako propozycję treningu funkcji poznawczych. Bardzo dobrze oceniam samą ideę treningu, czyli zalecenie codziennego lub z niewielkimi przerwami czasowymi wykonywania prezentowanych ćwiczeń. Jest to absolutnie zgodne ze współczesną wiedzą o mózgu, jego plastyczności i tworzeniu aktywnych sieci neuronalnych. Idea treningu jest też dobrze realizowana poprzez powtarzalność pewnych ćwiczeń, jak na przykład przypominanie sobie wydarzeń w ciągu dnia. […] Dobrym pomysłem jest umiejscowienie w książce słowniczka ważnych dla odbiorcy książki pojęć z obszaru neuropsychologii poznawczej. […] Podsumowując, rekomenduję recenzowaną książkę do publikacji jako pozycję, która wesprze zarówno pacjentów, jak i osoby zdrowe w podtrzymywaniu oraz terapii stanu funkcji poznawczych." (dr hab. Aneta R. Borkowska, prof. nadzw. UMCS)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 354082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. [Ze wstępu Temple Grandin]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 385853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wczesna interwencja w logopedii / redakcja naukowa Jacek J. Błeszyński, Ditta Baczała. - Wydanie II. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 196, [3] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Wydział Nauk Pedagogicznych (Uniwersytet Mikołaja Kopernika ; Toruń)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z I Ogólnopolskiej Konferencji "Nauczanie języków obcych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi", która odbyła się 27 września 2003 r. w Gdańsku.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 19046, O 17049, O 19045 (3 egz.)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 372.881.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 137-143.
Zaprezentowane w niniejszej publikacji badania wykazały, że Skala Ryzyka Dysleksji jest metodą, która pozwala na wczesne rozpoznanie dzieci zagrożonych niepowodzeniami w nauce czytania i pisania. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I-III. Przedstawiono w niej procedurę korzystania ze skali oraz sposób oceniania i interpretowania wyników w celu ustalenia, czy występuje ryzyko dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352135 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej